Tingkap nako...bukak sikit jep..kalau tingkap sliding bukak luas..



Sunday, May 1, 2011

Sakit Tetiba

Hi...uoollss..

Di petang petang hari minggu ni..sempena ari buruh...aku tak boleh nak relax kan kepala hotak aku ni...wwwuhaaaa...sakitnye ati..biler semalam dapat tahu..supplier tudung untuk BORONG TUDUNG SPECIAL  dan berambus balik Pakistan...hampehnye tokey kedai a.k.a Wassem...kalau aku dapatlah kau...aku tarik tarik rambut kau Wassem...

Sebelum nak mengamok kene citer dulu la kan..kang tak paham..kater aku emo sensorang...cam gini ha ceritera si Wassem ni... dia ni jual tudung..ader 4 bijik kedai dia...3 bijik untuk jual tudung...1 bijik untuk jual baju kurung...sebelum aku jadi usahawan online ni..aku rajinlah beli tudung ngan si wassem ni..kirenye memang regular customer...kemudian setelah beberapa tahun menjadi regular customer si mamat pakistan ni..aku bercadanglah nak buat bisness sendiri..aku pon belilah tudung secara borong ngan dia..harga dia bagi memang best...kalau tak takkan aku boleh jual RM 25 selai..siap postage lagi...deal ngan si pakistan memang senang...dah tu...tudung yang tak laku..or reject...boleh tukar dengan tudung lain...seronokla kan camtu..

Last month gi la...beli tudung kt dia...pastu lepas seminggu aku datanglah nak tukar tudung yang tak laku tu...staff baru dia cakap...dia balik kampung...lagi seminggu 2 balik...what??? aku terkejut...pastu selang 2 minggu aku datang lagi....eh..dia tak balik lagi...kali ni staff baru lagi..sebab staff lamer tu dah dapat keje tempat lain..jadik kerani...tak kisahlah tu..yang aku kisahkan si mamat pakistan ni..

Semalam..aku datang lagik..kali ni staff baru gak...aku pon tanyerlah...cam biasa..korang bacalah diolog berikut untuk penghayatan berkualiti..

Si Rugi : Hi yang...Wassem ader??

Si Penjaga Kedai : Wassem tak der kak...dia balik kampung...Pakistan...

Si Rugi : oo...tak balik lagik ek...agak agaknye biler ek dia balik sini..akak lama tau carik dia..

Si Penjaga Kedai : Mungkin 4, 5 bulan lagi..(cakap muka tak bersalah langsung)

Si Rugi : What..?? lamanya..abis camner akak nak buat ngan tudung tudung ni dik..oi..

Si Penjaga Kedai : Kak...Kedai ni bukan Wassem punya...abang dia ...Yusof...

Dalam hati Si Rugi mengomel..."Aku tahu la...ko ingat sebelum ni aku tak survey ke.."

Si Rugi : Akak tahu...abang dia pon balik kampung skalik kan? (Dengan muka cover nak nangis)

Si Penjaga Kedai : Abang dia dah jual kedai2 dia dengan tudung2 ni skalik kak...sekarang ni tuan punya kedai nama dia Ali..

Dalam hati Si Rugi " Babi la...yang tu aku tak sempat survey lagi..dia dah jual...wey la Wassem bodoh..nak bankrup tu bagitau la aku..boleh la aku tukar tudung tudung ni siap siap.."

Si Rugi : Dia dah jual...pastu kalau akak nak terus amik tudung kat sini..akak kene deal ngan bos awaklah ek..saper namer dia tadi..?

Si Penjaga Kedai : Tak tahu la kak..kedai yang ni dia jual skalik ke tak...

Si Rugi : K la yang..tak per ek..nanti akak pk nak wat cam ner...tq yep..

Perbualan aku terhenti di situ..

Pastu korang..dengan tak semena menanya..kepala aku sakit...haaa...yang suami aku dok ketawakan..katenye...bisness tecit pon sakit kepala...adatlah tu..

Banyaklah dia punya adat...sebbaik mak aku tak ikut adat pepatih tau...kalau tak nasiblah..

Untuk melegakan kesakitan secara tiba tiba aku..dan mengelakkan serangan asthma pulak..sebab luper bawak pam...aku g makan makan..sambil makan kepala otak ni berpikir...camner nak buat...Pastu cara yang paling patut aku rase..bertanya kat budak penjaga kedai tu.boleh tak aku tukar tudung tudung tu...aper lagi cara yang ader kan...??

So ikuti perbualan sambungan aku ngan si penjaga kedai untuk kali kedua selepas aku makan...

Si Rugi : Hi yang...akak nak tanyerlah..tadi kater kedai ni lom tentu jual kan..so still Wassem  incharge lagi la kan...boleh tak akak nak tukar tudung ni..

Si Penjaga Kedai : Dah lama dah akak amik tudung ni..?

Dalam hati Si Rugi.."Aku tak amiklah..aku beli tau..."

Si Rugi : Seminggu sebelum Wassem balik kampong la dik...(hati dah makin panas ni)

Si Penjaga Kedai : Dah lama dah tu kak...boss dah pesan sesaper yang beli ngan Wassem tak leh tukar...

Dalam hati Si Rugi  " Memanglah lamer...asal aku datang jep korang jawab..Wassem tak balik lagi kak...akak tunggu dia baliklah kak..kitorg tak tahu..."

Si Rugi : B4 ni akak datang nak tukar..tapi staff asik jawab tunggu Wassem balik...braper lamer lagi akak nak tunggu ....nak tunggu sampai Mydin ni jadik kedai akak ke..?? ( wuuhaaa...ati aku dah tak tahan...kenelah ko kan..)

Tadi kater kedai tu tak tahu dah jual skalik ke belom...la ni cakap plak boss dah pesan tok tukar..geram dah aku tengok si Penjaga Kedai ni...

Haa...kepala aku still sakit lagi sampai petang ni..customer dah asik tanyer biler nak ader tudung baru..supplier plak ilang...

Jadi aper yang aku perlukan sekarang ialah supplier baru...maner nak carik...nak g kl jauh la...wuuhaaa...

Daaaaa

No comments: