Tingkap nako...bukak sikit jep..kalau tingkap sliding bukak luas..



Friday, May 20, 2011

Aku Wanita...

Hi uoolss..

Di awal pagi ni aku masih lagi tokleh nak lelapkan mata...anak aku rasanye dah jauhnya mimpi ni...suami aku...lagi jauh kot...maybe penat sangat..sampai tak boleh nak tido...cumer..agak konfius ...sebenarnya yang penat ni body ke hati...bollehhh??? keliru ngan diri sendiri..jawapannye bolehla..asal plak tak boleh..ader tu yang siap keliru ngan jantina lagi kan...biasalah...homo sapien..a.k.a manusia..maner penah rasa nak tenteram ngan aper yang dah ada..sentiasa nak lebih..cumer perasaan tu berubah mengikut umor...tak caya...meh ikut baca kt bawah...

1) 1 tahun ke 5 tahun..- dah ngengada...tak kisah le laki ke pompuan ke..sajer nk tambah ngengada lg..mainan dah ader tak cukup2...

2) 6 tahun ke 12 tahun - nak dia punye barang2 aje yg best kt skolah tu..pencil box dia yang paling canggih..kasut skolah dia yang paling cun...belajar...lom tentu lagi..

3) 13 tahun ke 17 - pakwe dia la yg paling handsome...awek dia la yang paling cun..kalau agak2 tak cun..tinggal...carik yg lain...pakwe dia la yg paling kaya...(kaya tahap bdk skolah la..) kalau kaya abang sayang...kalau tak kaya..abang melayang...belajar cam biasa...lom tentu lagi tu..

4) 18 tahun - 23 tahun - jam ni yang kalau kat U tu..yg kuat iman...selamatla...kalau tak...macam yang aku cakap tadi..sentiasa rasa tak cukup ngan aper yang ader..dah ader duit ptptn..nak gak cari duit lebih..jadi call girl...

5) 24 tahun - 30 tahun - part nak carik jodoh..ader tu yg dah kawin pon tak puas hati lagi cerai berai..carik yang lebih baik..yang lebih caring..yang lebih segalanya gamaknye...

6) 30 tahun - 40 tahun - yang kaya lagi nak kaya..try la memacam..yang penting kaayyyaaa...

7) 40 tahun ke atas - life begin @ 40th...aper lagi..carik lagi aper yang tak cukup sebelum ni..kalau yang baik...baiklah...kalau yang tak baik tu...jahanam....

Tapi kisah aku ari ni...bab suami aku...yang giler keje..tak tahulah dia giler keje ke..keje yang giler giler ngan dia...hahaha..(ketawa jugak walaupon hati disiat wookey)..sian kat anak aku..tercarik carik papa dia...sikit sikit ..."Yaya..(anak aku panggil aku yaya k...puas aku ajar ibu..yaya jgk yang dia sebut)..Papa..Papa..." asik asik papa...papa...

Sebenarnya bukanlah pasal keje dia yang aku rasa tersiat ni..tapi hal dia..biler dah balik umah terus nak tido..dia ingat dia tak de tanggungjawab ke kat umah ni...cukup ke dengan penuhkan peti ais...penuhkan almari makan..penuhkan gas memasak...bayar bil..tak cukup ok...

Hati wanita...bukannya nak makan mewah mewah bebenor...(tipula..kalau kater sekarang aku tak teringin nak makan kat secret resepi..) tapi bukanlah tiap tiap hari...bukannya nak layan astro sampai sumer channel nak amik..yang basic jep pon ok...bukannye nak pakai baju memahal..kasut memahal...jam, perfume..tudung ..(sila lawati..BORONG TUDUNG SPECIAL..) yang memahal..baru isteri nak sayang lebih...cukup dengan senyuman...dah cair dah kot...tapi ni tak..balik terus cakap..."Yang..i penat sgt..bla..bla..bla..." pastu terus tido...ingat aku ni haper...tiang telepon ke Talian Nur ke nak dengar dia merungut...

Ha..papa...tolonglah balik esok..buat muker ceria k..bukan u sorang jep yang penat keje...i pon penat gak dok umah k..kalau i tak penat dok umah ni alamatnye u ngan anak kite..ngan i skali tak de baju bersih..pastu tak yah beli bedak..amik debu jep pakai...kalau nak citer..sampai lenguh jari i pon tak abis..so papa...we luv u ...so please senyum biler sampai umah k...

Aaaahhhh...lega sikit.....kesimpulannya Aku Wanita...yang memang tak cukup dengan aper yang dah ader..tapi yang aku mintak ni bukannya nak kene kluar duit pon..just smile...

p/s : aku sakit ati ngan pencuri moto ni menyusah laki aku keje sampai penat..sampai terlupa nak senyum kat anak bini..korang bebtol menyusahkan orang..lanun!!!1

No comments: